site-ul tău se vede bine pe mobil?

Marţi, 21 Aprilie 2015 | 1 Comentariu

Google zice că nu mai trimite pe prima pagină cu rezultate site-urile care nu se afişează bine pe terminalele mobile, de gen telefon, tabletă, etc. Motivaţia ar fi că traficul pe site-uri, generat de pe terminalele mobile, a crescut foarte mult, proporţional cu pătrunderea acestor dispozitive în rândul consumatorilor de net. Şi cum lui Google îi pasă de utilizatori, mai ales că adună toate datele despre aceştia, s-a gândit să le ferească privirea de site-uri care se afişează nasol.

Care sunt motivele pentru care Google zice că site-ul trebuie să fie responsive şi să arate bine pe mobil:

1. Makes it easier for users to share and link to your content with a single URL.
2. Helps Google’s algorithms accurately assign indexing properties to the page rather than needing to signal the existence of corresponding desktop/mobile pages.
3. Requires less engineering time to maintain multiple pages for the same content.
4. Reduces the possibility of the common mistakes that affect mobile sites.
5. Requires no redirection for users to have a device-optimized view, which reduces load time. Also, user agent-based redirection is error-prone and can degrade your site’s user experience (see “Pitfalls when detecting user agents” section for details).
6. Saves resources when Googlebot crawls your site. For responsive web design pages, a single Googlebot user agent only needs to crawl your page once, rather than crawling multiple times with different Googlebot user agents to retrieve all versions of the content. This improvement in crawling efficiency can indirectly help Google index more of your site’s content and keep it appropriately fresh.

Să le luăm pe rând:

1. Fals, pentru că nu există tehnic o asemenea cerinţă, să ţii minte două adrese pentru un site. Unii au ales să intre cu versiunea desktop (care arată nasol pe mobil) şi să ofere utilizatorului posibilitatea de a da click pentru versiunea de mobil, dacă e cazul.
2. Fals, motivaţia are legătură cu Google şi nu cu utilizatorul.
3. Fals, vizitatorul nu are nimic de câştigat din faptul că administratorul site-ului munceşte mai puţin.
4. Fals, motorul care generează site-ul mobil o face la fel pentru toate paginile site-ului, deci abordarea este unitară.
5. Adevărat.
6. Fals, nu are treabă cu vizitatorul.

Ce mai trebuie ştiut, este că unele site-uri nu se pretează sub nici o formă la afişare pe mobil. Un exemplu este şi ieeexplore.ieee.org, acolo unde mă duc să citesc article în format PDF/A4. Nu am ce face cu mobilul pe acel site, pentru că nu pot citi o pagină A4 pe ecranul telefonului mobil.

Treaba cea mai tare la care mă gândesc este legată de utilizarea browser-ului Chrome pe mobil. Google vrea să forţeze vizitarea de pe mobil a site-urilor (optimizate pentru mobil) din simplul motiv că poate extrage mult mai multe informaţii comparativ cu Chrome pentru desktop:

chrome-mobile-permissions

HTML 5 permite şi localizarea, dar în general un desktop nu are GPS. Unde mai pui că şi contactele, SMS-urile şi toate celelalte “amănunte” din telefon sunt mult mai interesante şi uşor de accesat neautorizat. Sau, mă rog, autorizat fără să ai altă posibilitate. Aşa să fie?

Dacă totuşi vreţi să vedeţi dacă site-ul pe care îl administraţi este văzut ca site mobil de Google, o puteţi face aici.

Un comentariu la “site-ul tău se vede bine pe mobil?

  1. Gicu Cazangiu a comentat:

    “autorizat fără să ai altă posibilitate” ! Ma intreb daca se poate deschide un proces bazat pe cerinta de la instalare “nu ai de ales”? TOS zice ca daca nu esti de acord nu ai decat sa dai cancel, dar oare s-ar putea ataca TOS-ul insusi? (daca ma gandesc bine s-ar putea face ceva bani din treaba asta…)

    Iti place comentariul? Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!