pilotii de avion si electronica

Duminică, 26 Ianuarie 2014 | 2 Comentarii

Piloţii de linie care zboară pe avioane din ce în ce mai moderne au şanse mari să se deprofesionalizeze. Pe tot parcursul călătoriei avionul stă pe pilot automat, trecerea pe comandă manuală făcându-se în linia dreaptă imediat înainte de aterizare. Sau, nici măcar atunci, dacă nu au chef. Există sisteme electronice care ghidează avionul la aterizare.

airbus_a380_cockpit

E foarte bine că sistemele auxiliare ale avionului dar şi cele de la sol au evoluat. Apare însă o problemă în cazul în care sistemele cedează (nimic nu este perfect) şi pilotul trebuie să preia controlul şi să pună avionul pe pistă. Fără nici o informaţie de la turnul de control.

Credeţi că un pilot care a învârtit butoanele de altitudine, viteză şi unghi va putea să aterizeze cu comandă integral manuală, pe vânt puternic, în lipsa oricăror informaţii de la sol? Ştiu, se instruiesc pe simulatoare, etc. La simulator şi o însoţitoare de bord aterizează corect:

Cred că trebuie gândite foarte bine sistemele electronice de care depinde viaţa unor oameni şi avut grijă în acelaşi timp ca cele care suplinesc omul să nu îl aducă în stadiul în care nu mai poate face nimic fără ele.

P.S. Vine şi articolul despre accidentul din munţii Apuseni, dar informaţiile trebuie analizate. Ce a făcut guvernul, cu un raport în 24 de ore, este o imensă prostie.

2 comentarii la “pilotii de avion si electronica

  1. Mihai a comentat:

    Nu mai vorbi prostii, bunaciunea nu a “aterizat” ci a setat niste instrumente asa cum ii spunea pilotul, Ea habar nu avea ce face.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Tu ai vazut ambele filme sau comentezi ca sa nu adormi?

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!