nou model de business in turism

Luni, 14 Ianuarie 2013 | 2 Comentarii

Turismul din România suferă de foarte multe. În primul rând, starea jalnică a drumurilor nu încurajează deplasările spre zonele de distracţie. Dacă spre mare lucrurile s-au rezolvat parţial prin finalizarea autostrăzii A2, spre zona de munte lucrurile stau rău. Şi vor sta, chiar dacă se va aplica măsura cu sensul unic, propusă într-un moment de slăbiciune de către ministrul de interne. Bonus, drumul spre munte suferă suplimentar din cauza căderilor masive de zăpadă, exact în perioada sezonului turistic de schi.

Hotel_Sportul_Poiana_Brasov

Citeam un articol despre cât de bine merg hotelurile lui George Copos din Poiana Braşov. Şi citeam o declaraţie a doamnei Carmina Gal, director general al respectivului complex. Ea ne spune aşa:

carmina_gal

Carmina Gal, directorul general al hotelurilor Sportul, Poiana şi Bradul din staţiunea Poiana Braşov, spune că businessul hotelier a intrat “într-o nouă eră”, ceea ce se traduce prin dublarea tarifelor la cazare, focusarea pe clienţi români cu bani, care ar putea înlocui vacanţele din Austria cu cele din Poiană şi renunţarea la turiştii englezi ce veneau la schi.

Strategia a avut succes, în sensul în care:

Cele trei hoteluri sunt situate în staţiunea Poiana Braşov şi au avut în ianuarie un grad de ocupare de 85%, potrivit directorului general. De Revelion, aproape 450 de pachete de cinci nopţi au fost vândute în cele trei hoteluri deţinute de Copos, deşi preţul pe familie a fost de 2.000 de euro.

Prima afirmaţie este în totală contradicţie cu cea de-a doua, în orice ţară normală. Dacă ai dublat tarifele e firesc să ai mai puţini turişti, nu mai mulţi. Aşa se întâmplă oriunde unde lucrurile sunt aşezate. Dar nu, la noi e pe dos. Dacă dublezi tarifele, turiştii cu bani (obligatoriu posesori de bolizi de lux) se înghesuie mai tare pentru a arăta că au bani, că-şi permit. Pentru că nu pot pricepe ce plăcere te poate împinge să faci 5-6 ore pe drum de la Bucureşti la Braşov, să dai un sac de bani pe nişte distracţii slăbuţe, în loc să te urci în avion şi să aterizezi în Viena. Acolo, pentru aceiaşi bani, obţii dublu la orice capitol. Nu vorbesc despre pârtii şi facilităţi de schi, fiindcă aici nu se poate compara Poiana Braşov cu ce se găseşte într-o staţiune mică în Austria.

Deci principiile generale de marketing şi management care se predau la şcoală nu se pot aplica în România. Se sesizează cineva din sistemul de învăţământ?

Sursa: zf.ro

2 comentarii la “nou model de business in turism

  1. Andrei a comentat:

    In Austria, sau oriunde altundeva unde exista reguli de bun simt, romanii ( cu bani) nu si-ar putea etala “valoarea”. De asemenea , este foarte putin probabil ca cineva sa se oboseasca in Austria sa invete limba romana, romanii ” cu valoare” nu prea cunosc limbi straine :).
    Concluzia ar fi ca romanii merg in Poiana Brasov pentru ca nu au altundeva unde sa mearga :).

    Iti place comentariul? Thumb up 2 Thumb down 1

    Răspunde
  2. mihaela a comentat:

    Ca sa nu mai pomenim ca orice român care trece cu “bolidul” de Austria intra-n Germania unde n-ai sa vezi în veci înzapezire pe autostrada! Dupa Germania e mai greu: ninge la Liège, Doamne-ajuta, mi-era dor de zapada! 😉

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.