neglijenta utilizatorului de bt24

Joi, 14 August 2014 | 1 Comentariu

Banca Trasilvania a modificat contractul cu clienţii. Una dintre clauzele care mi-au atras atenţia se referă la utilizarea serviciului de on-line banking. Textul spune aşa:

4.2. CLIENTUL iși asumă întreaga responsabilitatea pentru divulgarea datelor sale de identificare către alte persoane inclusiv ca urmare a unor tentative de tip “phishing”, aceasta reprezentând un caz de neglijentă gravă din partea utilizatorului.

Cu alte cuvinte, dacă tu, ca utilizator, ai introdus datele tale de logare în aplicaţie pe un site care imită perfect site-ul băncii, asta este un caz de “neglijenţă gravă” din partea ta. Ceea ce este adevărat pentru un utilizator avizat, frate cu hackeru’. Dar ce te faci că sunt sute de mii de clienţi ai băncii care nu au nici o abilitatea în a-şi da seama dacă un site este trucat.

obligatiile-clientului-banca-transilvania

Sigur, trebuie respectate acele reguli de bună practică în on-line, dar formularea din contract aruncă întreaga responsabilitate pe umerii utilizatorului. E corect, nu e corect?

Contractul poare fi citit integral aici.

Un comentariu la “neglijenta utilizatorului de bt24

  1. Gicu de la cazane a comentat:

    Eu sunt de acord ! Adica de ce eu utilizator cont online banking trebuie sa platesc pentru prostia altora? Pentu ca pana la urma asumarea responsabilitatii pentru prostia unor utilizatori de catre banca inseamna servicii mai scumpe si pt mine, doar pierderile trebuie acoperite de undeva. Nu e cumva logic ca cel care respecta regulile de bun simt pt online sa aiba servicii ieftine iar prostul care baga pinul pe site-ul lui gigel sa plateasca paguba ?

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!