motorul cu apa

Luni, 27 Februarie 2012 | 8 Comentarii

Scriam recent despre faptul că România este pe unul dintre ultimele locuri în UE la numărul total de invenţii. Mai relevant ar fi fost de făcut un clasament după numărul de invenţii la o mie de locuitori.

Printre invenţiile româneşti se află şi motorul cu apă, autorul fiind Mihai Ruşeţel.

OSIM a acordat brevet de invenţie ideii. Aveţi mai jos brevetul:

Până aici nu este nimic spectaculos. Dacă citiţi cu atenţie, observaţi că invenţia omului este de fapt un motor cu aburi la care, pentru vaporizarea apei, se utilizează energie electrică ! Nu se spune de unde provine energia electrică … La locomotiva cu aburi apa se vaporizează şi mişcă pistoanele folosind energia produsă de arderea cărbunilor.

Să cităm din brevet: “Capul incandescent 4 este format dintr-o placă ceramică sau de fontă, de mare rezistenţă electrică şi termică, care are, la interior, o rezistenţă electrică de înaltă putere.” Deci cum are placa ceramică sau de fontă rezistenţă electrică mare ? Ceramica este izolator electric, iar fonta conduce electricitatea. Din punct de vedere termic proprietăţile sunt în mod similar opuse.

Nu vreau să insist cu analiza, concluzia personală este că la OSIM se poate breveta orice tâmpenie tehnică. Am însă o curiozitate: examinatorul cererii de brevet ce pregătire are ? Dar preşedintele comisiei de examinare ?

Am în lucru un exemplu cu un brevet la care OSIM validează inclusiv opinii legate de caracterul terapeutic al unor invenţii.

8 comentarii la “motorul cu apa

  1. Mircea C. a comentat:

    Ce sa-i faci, nu suntem in Elvetia sa avem examinatori de brevete de talia unui Einstein. Asa ca ramane cum ne-am inteles : oamenii care pot sa acorde brevetul lui Ancu Dinca pentru laser pe baza de par de pisica, pot la fel de usor sa dea un brevet si pentru motor cu combustibil apa, cum scrie clar in rezumatul din introducere.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. dorel a comentat:

    este simplu,in frina de motor cu ajutorul unui alternator mai puternic inroseste acele portiuni din interiorul cilindrilor cu rezistentele electrice incastrate in ele apoi obtine lucru mecanic pulverizand apa peste acele zone.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Ca să pui frână de motor trebuie prima dată să mişti maşina. În rest ai fost mare dreptate … 🙂

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

  3. dorel a comentat:

    Motorul acesta este hibrid . in brevet descrie partea cu recuperarea caldurii cu ajutorul apei (abur).vezi ca este o inregistrare de pe tvr2.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      1. Ce te face să crezi că nu m-am documentat înainte de a scrie?
      2. Încearcă să gândeşti liber şi să vezi ce anume s-a brevetat. Energia necesară vaporizării apei trebuie preluată de undeva. Frână cu recuperare este inclusiv pe troleibuze – dacă stai într-un oraş cu troleibuz întreabă şoferul.
      4. Au fost încercări inclusiv pe auto, chiar şi pe electric, dar timpul de frânare scurt nu permite gestionarea eficientă a energiei recuperate. Şi mai sunt şi reguli privitoare la siguraţa rutieră care nu permit ca recuperarea energiei să fie foarte eficientă. De exemplu, în caz de pericol, tu ce ai alege: să te opreşi înainte de stâlp sau să te ciocneşti în stâlp dar să fii eco-friendly şi să recuperezi ceva energie de frânare?
      3. E atât de bun încât deja brevetul a fost cumpărat de cele mai tari firme din domeniul auto. Deja firme mari precum Honda, Ford şi alţii au anunţat lansarea cu apă. Sau nu?

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

  4. dorel a comentat:

    Ai deptate, si eu cred ca un astfel de motor nu poate propulsa in conditii bune un autovehicul cel putin in stadiul in care este acum. Dar ce zici de urmatorul aranjament : ardere interna+clefactie+energie termica suplimentara introdusa cu ajutorul rezistentelor electrice(se poate stoca pentru scurt timp energia electrica sub forma de energie termica)Ar fi un triplu hibrid nu?Eu cred ca nu si-a prezentat bine inventia .Prototip cu motor cu abur in circuit inchis are si BMV!!

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. Pingback: hyper cd-rom | OmRau - Blog de om nervos

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!