marissa mayer schimba yahoo

Luni, 1 Octombrie 2012 | 6 Comentarii

După ce a venit pe foarte mulţi bani de la Google, Marissa Mayer are planuri mari pentru Yahoo. Ea a spus aşa (lăsăm în engleză ca să nu stricăm sensul):

– Become something users touch every day.
– Do more of what we’re good at and less of what we’re not.
– Yahoo will be partner friendly.
– Yahoo will be strong in mobile by 2015.
– Projects will only be green-lit if they can scale to 100 million users or $100 million in revenue.
– Yahoo will move faster, giving employees more deadlines, ownership, resources, and tools.
– Yahoo will do more “acqui-hires,” where it buys small companies not for their products, but for their engineering talent.

marissa_mayer

Sunt de acord că lucrurile din interior se văd poate puţin altfel, dar ca privire de ansamblu nu sună chiar foarte interesante măsurile ei.

– Îşi propune să facă Yahoo un ceva cu care utilizatorii intră în contact zilnic. E bine, doar că pagina de start a Yahoo este infinit mai încărcată şi mai neprietenoasă decât a Google, firma de unde a venit ea.
– Va renunţa la lucrurile care merg prost şi se va axa pe cele care merg bine, ca şi componente ale business-ului în general. Asta e o propoziţie din cursul de la şcoală …
– Yahoo va fi prieten cu partenerii … la fel, învăţăm la şcoală cum să avem grijă de clienţi.
– Yahoo va fi puternică pe sectorul utilizatorilor mobili din … 2015. Foarte bine, unii sunt puternici astăzi. Ce te-ar putea face să crezi că ei vor sta şi se vor uita cum creşte Yahoo?
– Yahoo va investi doar în proiecte care au ca target cel puţin 100 de milioane de utilizatori sau aduc un venit de minim 100 de milioane de USD;
– Va pune presiune pe angajaţi, îi va stresa cu deadline-uri mai strânse, etc.
– Yahoo va cumpăra companii mici, cu oameni talentaţi, nu doar pentru nume sau marcă ci mai ales pentru specialiştii lor. Din nou se învaţă la şcoală asta, cumperi companiile mici şi le iei piaţa. Cât despre specialiştii cumpăraţi la pachet, nu cred că e foarte interesant, fiindcă ei puteau fi oricum angajaţi la Yahoo şi fără să le cumperi garajul în care lucrau.

Per ansamblu sunt dezamăgit de plan, dacă poate fi numită aşa o colecţie de poveţe şi îndemnuri pe care le învaţă orice student care a făcut un curs de management într-o instituţie serioasă. Şi uite aşa mi se întăreşte pe zi ce trece convingerea că fata asta era la Google doar o … fată. Treaba o făcea altcineva, iar mutarea ei la Yahoo nu face decât să contribuie la mărirea decalajului – deja enorm – între Google şi Yahoo. Google joacă tare!

6 comentarii la “marissa mayer schimba yahoo

  1. Florin a comentat:

    “- Se va axa pe proiecte verzi. Energia “verde” este de până la 10 ori mai scumpă decât varianta tradiţională. Unde-i ideea ?”
    Cred ca se referea la faptul ca vor primi unda verde doar daca indeplinesc criteriile impuse.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. Florin a comentat:

      “- Projects will only be green-lit if they can scale to 100 million users or $100 million in revenue.”
      Ma refeream la faptul ca nu e vorba despre proiecte verzi ci despre proiecte ce vor primi unda verde(vor fi acceptate).

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    2. omrau.ro Post author a comentat:

      Da, greşeala mea … am văzut la acel moment un interviu în care spunea că va investi – ca şi Facebook, în proiecte de energie regenerabilă.

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.