invenţii româneşti

Marţi, 18 August 2015 | 0 Comentarii

Ordinea în care apar mai jos este aleatoare:

Ion Scripcaru, strungar şi lăcătuş mecanic din satul Uzunu (Giurgiu) nu găsește de 4 ani, 15.000 USD pentru a-şi realiza invenția epocală (până la proba practica): motorul care nu consumă nimic! Acesta ar trebui sa funcționeze pe baza gravitației, fiind în fapt „instalaţie mecanică amplificatoare de putere, capabilă să transforme forţa statică gravitațională în lucru mecanic”. „S-ar închide toate centralele nucleare”, spune el. Numai că OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții şi Mărci) a refuzat să-i breveteze invenția în lipsa unei machete funcționale, doar pe baza schițelor. Petre Roman si Ministerul Cercetării si Tehnologiei l-au tratat cu indiferenţă (1997), iar sponsorii nu se înghesuie (ca şi statul) să-i asigure cei 15.000 USD necesari…

Îţi dai seama, ar muri de foame toţi fizicienii care au pus la punct teoriile, ar muri de foame inginerii şi tehnicienii care exploatează centralele nucleare. Şi asta la nivel mondial, nu doar la Cernavodă.

Un alt exemplu de minte strălucită:

Ioan Davidoni, un bănăţean sărac material dar bogat în idei geniale, este un exemplu relevant pentru modul în care ne pierdem cea mai mare bogăţie: inteligenţa şi inventivitatea. Angajat al fabricii de sticlă din Tomeşti (Timiş), pentru care a realizat, în câţiva ani, 45 de invenții şi inovații, el a fost disponibilizat când a îndrăznit să-şi ceară drepturile (o parte din cele 4,3 miliarde de lei economii aduse fabricii la nivelul anului 1995, adică… de 4 ori greutatea sa în aur!) şi apoi a fost reangajat ca muncitor „din milă”!!! Ulterior, Ioan Davidoni a mai realizat doua invenții de excepție: un recuperator de peliculă de ţiţei şi pantofi magnetici antistres ce pot asigura o longevitate de peste 100 de ani. Prima invenție valorează miliarde de dolari în Vest, a doua a înregistrat-o inutil la OSIM, pentru ca atât chinezii, cât si americanii i-au furat şi folosit invenţia cu un profit imens. De exemplu, în SUA s-au vândut peste 10 milioane de perechi, cu un profit de peste 1 miliard de dolari! În acest timp, statul roman ignoră în continuare o invenție, cu adevărat de miliarde!

Adică profitul a fost de 100 de dolari la pereche (adică o pereche de papuci cu 2 magneţi în talpă s-a vândut cu 1.000 de dolari?), iar în SUA ar trebui să avem în scurt timp 10 milioane de oameni care au peste 100 de ani.

Motorul care nu consumă nimic, pentru că pur şi simplu nu funcţionează – am mai scris despre asta. Omul are şi un motor cu apă în palmares.

Justin Capră mai este şi realizatorul celui mai mic autoturism din lume, „Soleta”, care consumă doar 0,5l/100 km şi al unei motorete, unică în lume, ce funcționează cu acumulatori (37 kg, 30 km/h, 80 km autonomie cu o încărcare).

Cel mai mic autoturism şi unica motoretă electrică din lume. Serios?

Şi un nou motor cu apă, inventat de o altă minte strălucită:

Mihai Ruşeţel a inventat motorul cu apa! „Cazul Ruşeţel”, este elocvent pentru geniul românesc dar şi pentru „talentul” cu care ne risipim forțele şi putem sa ne pierdem valorile. Proiectul a fost depus la OSIM în 1980 şi a fost brevetat în … ianuarie 2001.

Poate fi utilizat în domeniul transporturilor terestre şi navale, în locul turbinelor din termocentrale şi chiar a centralelor termoelectrice.

În lume, mai există doua brevete în domeniu (Japonia şi SUA), dar acestea nu depășesc nivelul locomotivei cu aburi, necesitând combustibil solid sau lichid. „Motorul Ruşeţel” folosește drept combustibil doar apa şi are dimensiunile unui motor de Dacie, sursa de energie inițială fiind o banală baterie de mașină. Datele tehnice preconizate de a patra sa machetă (10 l/100 km consum de apa, 70 km/h viteza maxima) pot fi îmbunătăţite la realizarea prototipului: un motor cu apă montat pe o Dacie 1310.

Sigur, motorul cu apă nu se produce pentru că ar muri arabii de foame. Şi cum cea mai mare grijă a noastră este să nu moară de foame ăia care s-au născut cu puţul de petrol în curte, motorul nu se produce. El funcţionează, doar că ne roade pe noi grija de petrolişti.

Chiar şi fără să fii specialist îţi dai seama că toate astea sunt pur şi simplu nişte aberaţii, multe dintre ele pentru că intră în contradicţie cu nişte principii universal valabile. La o logică extrem de simplă, nu cred că există absolut nici un motiv pentru care o asemenea realizare să nu fie produsă în serie. Dacă ar funcţiona.

motorul-cu-apa

Referitor la motorul cu apă, Wikipedia explică foarte clar cum e treaba, ei nu au aflat de inventatorii români.

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!