ING ţine neapărat să explice

Duminică, 11 Septembrie 2016 | 6 Comentarii

După incidentul în care nu le-a funcţionat nimic în ziua de 10.09.2016 (nici măcar site-ul web) pe o perioadă de aproape 11 ore (lăsând oamenii fără posibilitatea de a achita cumpărăturile cu cardul, a achita nota la restaurant, plus alte operaţiuni care se puteau face doar cu card-ul – rezervări şi plăţi online de exemplu), ING vine şi explică dând nişte informaţii sumare. Şi ne spune aşa (link-ul merge dacă le merge site-ul):

Buna ziua,

Ne cerem scuze inca o data pentru situatiile neplacute pe care le-ati intampinat pe parcursul zilei de ieri, datorate unor serioase probleme tehnice cu care ne-am confruntat.

Aseara am restabilit accesul la cele mai importante servicii, tranzactiile cu cardul la comercianti sunt disponibile, se pot retrage bani de la bancomate si se pot efectua plati prin ING Home’Bank.

Vrem sa va asiguram inca o data de faptul ca aceasta problema nu a pus niciun moment in pericol banii dumneavoastra, care sunt ca intotdeauna in deplina siguranta.

De asemenea, va datoram si o explicatie cu privire la cauzele acestui incident. Ieri, in timpul unui test planificat al sistemului de stingere a incendiilor din centrul nostru de date, eliberarea gazului Inergen a afectat in mod grav si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor.

In consecinta, au fost afectate toate serviciile conectate: tranzactiile cu cardul, operatiunile la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. Ca urmare, o mare parte din tranzactii nu au mai putut fi procesate. De asemenea, si comunicarea cu clientii a fost mult intarziata, tot din cauza imposibilitatii de a accesa baza noastra de date.

Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Insa din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat.

In clipa de fata finalizam analiza-diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii nostri si luam masuri suplimentare pentru a asigura derularea normala a tuturor operatiunilor bancare.

Ne pare rau ca v-am dezamagit pentru ca nu am comunicat in primele ore dupa incident. Insa defectiunea ne-a afectat si sistemele de comunicare (website, sms, mail-uri) – acesta a fost motivul pentru care nu v-am putut trimite mesaje lamuritoare.

Chiar si asa, pentru a raspunde solicitarilor clientilor echipa noastra de Suport Clienti a fost suplimentata in regim de urgenta cu inca 70 de colegi.

Regretam nespus acest incident si neplacerile pe care vi le-a pricinuit, pentru care ne asumam intreaga responabilitate.

Astfel, pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri va vom returna comisioanele aferente acestor retrageri. Daca indisponibilitatea platilor cu cardul v-a generat cheltuieli suplimentare, va rugam sa ne contactati la numarul *2ING (031 406 2ING) sau contact@ing.ro pentru a discuta solutionarea problemei.

De asemenea, tranzactiile efectuate ieri vor putea fi vizualizate in ING Home’Bank in „tranzactii in asteptare” in cursul zilelor urmatoare.

In final, doresc sa va asigur ca acest incident exceptional (si fara precedent in istoria ING Romania) ne va ambitiona extraordinar de mult sa va demonstram in viitor ca nu v-ati inselat deloc alegandu-ne pe noi.

Cu stima,
Daniel Llano
Head of ING Retail Banking

Să vedem cum e treaba cu INERGEN-ul:

INERGEN® is a mixture of 52% Nitrogen, 40% Argon and 8% CO2. However, in the event of a fire, when INERGEN® is discharged, it mixes with the air present in the room to create a mixture that comprises of 67.3% Nitrogen, 12.5% Oxygen, 17% Argon and 3.2% Carbon Dioxide.

This discharge mixture makes INERGEN® singularly unique. No other inert gas has the unique ability to rapidly extinguish a fire yet at the same time provide a safe environment for any person within the occupied area by actually decreasing cardiac distress and maintaining arterial blood oxygenation and mental performance in low oxygen levels.

Equally important, unlike some chemical gaseous fire suppression agents, INERGEN® does not, and could never create a reaction with a fire to create extremely harmful toxic or corrosive by-products.

INERGEN has been extensively used throughout the world as a preferred gaseous fire suppression agent for over 16 years and remains the longest surviving Halon replacement on the market to date.

Cost studies have shown that INERGEN is cost competitive when compared with the most popular chemical agents on typical systems. INERGEN does not take up premium floor space as the cylinders can be placed remotely from the protected risk.

Sunt şi filme care explică faptul că INERGEN-ul nu dăunează echipamentelor electronice sau obiectelor din încăperile protejate. Datorită faptului că oxigenul nu este eliminat complet, e posibil ca omul să stea în încăperea respectivă un timp limitat.

Timpul în care se descarcă buteliile este de 10 secunde, impus de standarde. Sunt o grămadă de articole unde cei curioşi pot vedea că e cusută cu aţă albă explicaţia ING. INERGEN nu afectează nici discurile, nici sistemele de stocare, nici serverele, nici echipamentele de reţea, nimic din ceea ce există într-un data-center. Pentru că dacă ar afecta, nu s-ar utiliza.

La ora relatării site-ul web este căzut:

ing-site-web-cazut

iar la cel de Internet banking nu se încarcă imaginile:

ing-site-web-homebank-cazut

Când încerci să minţi, s-ar putea să te afunzi mai tare. Pentru că orice informaţie o dai, ea trebuie să se lege de precedentele şi să fie în concordanţă cu cerinţele impuse de standardele domeniului în care activezi. Şi mai trebuie ţinut cont că nu toţi cei care citesc sunt proşti.

Mai clar, de ce e minciună? Pentru că ieri au spus:

Va informam ca astazi, 10 septembrie, orele 13.00, sistemul de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare.

iar timpul de descărcare al instalalaţiei automate de stins incendii cu INERGEN este de (maximum) 10 secunde. Dacă e să se strice ceva – cu toate cu INERGEN-ul nu strică nimic, aşa cum am spus mai sus – cu citat, să nu fie vorbe la proces, se strică atunci, instantaneu, în secundele alea sau imediat după. Nu încep să apară erori, câte una, câte două, răzleţe, şi alte …

Şi când minţi, de obicei aşa se întâmplă. Iese mai prost decât ai calculat în birou.

6 comentarii la “ING ţine neapărat să explice

  1. Alexandru Serban a comentat:

    parca vad ca peste cateva zile vor incepe sa curga niste joburi vacante. mie i-mi miroase a eroare umana. este singura eroare catastrofala 🙂

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Stiau dinainte ca o sa pateasca ceva, de aia au monitorizat? E cusuta cu ata abla …

      “The bank monitored the sound and it was very loud, a source familiar with the system told us. “It was as high as their equipment could monitor, over 130dB”

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

  2. ShareBahn a comentat:

    Pot sa fac un test de stingere a incendiului?
    Da, poti!
    Si pot sa fac asta in Datacenter?
    Da, poti!
    Pot s-o fac in datacenterul principal?
    Da, poti!
    Acolo unde ruleaza bazele de date live?
    Da domnule, poti!
    😀

    Iti place comentariul? Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!