haos in ucraina

Luni, 21 Iulie 2014 | 11 Comentarii

Nu am scris nimic încă aşteptând ca lucrurile să se mai limpezească. Numai că, în pofida faptului că au trecut 4 zile de la prăbuşirea avionului Boeing 777 al cursei MH17, lucrurile sunt din ce în ce mai neclare. Rebelii şi localnicii curioşi au scormonit printre resturile avionului şi au furat luat ce se putea fura, totul într-un haos de nedescris.

mh17-crash2

mh17-crash1

Corpurile victimelor, după prabuşire, erau printre bucăţile de avion sau chiar prin lanurile din zonă. Unele trupuri arătau ca şi explodate – efect al contactului violent cu solul, altele erau doar arse de incendiu. Aveţi mai jos un exemplu, nu are rost să le vedeţi pe alea horror.

mh17-crash3

Rebelii, în a treia zi, au încărcat cadavrele în camioane şi apoi le-au dus spre un tren cu vagoane frigorifice. Cadavrele erau deja în putrefacţie.

cadavre-avion-prabusit-ucraina

Nu cred că mai este nimic de adăugat, manipularea media a ajuns la cote maxime. Am considerat însă demn de atenţie un interviu acordat CNN de liderul “separatiştilor” ruşi. Observaţi că are exact aceeaşi reacţie ca cea avută de Ponta la Controceni, atunci când i se pune o întrebare mai grea.

Reporterul îl numeşte pe cel intervievat, la un moment dat, “prim ministru”. Probabil că aşa a fost numit de Putin. Ceva de genul “Băi, te duci acolo şi le spui că eşti primul ministru al republicii separatiste. Care nu te crede sau care nu e de acord, îl împuşti. S-a înţeles?”.

În mod cert nu se poate spune nimic despre cum a fost posibil aşa ceva, şi nu cred că se va afla vreodată adevărul. Personal cred că pot fi două variante de lucru serioase:

1. Totul a fost pus la cale pentru a scoate de pe fluxurile media atrocităţile comise de Israel în Gaza, în urma cărora au murit deja 500 de oameni – în avionul prăbuşit erau sub 300. Luptele continuă cu noi şi noi victime.
2. A fost pur şi simplu un accident, în care nişte “separatişti” bezmetici se jucau cu sistemul de comandă al rachetelor tocmai primite de la Putin sau capturate dintr-o bază militară ucraineană (variantă mai puţin probabilă), şi, după o damigeană de vodcă în plus, au apăsat pe butonul de lansare, fără să anticipeze consecinţele.

Aceeaşi companie aeriană a pierdut un alt avion, de data aceea nu s-a mai găsit nimic din el.

Pentru cei care rezistă la “imagini care vă pot afecta emoţional”, aşa a arătat o ştire prezentată la câteva ore după accident.

11 comentarii la “haos in ucraina

    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Asta cu radarul te depaseste … nu arata la fel nici macar un MIG cu un SU, nu mai spun ca un avion de pasageri de dimensiunea lui 777 nu poate fi confundat in nici o situatie cu un avion militar. Bun, cu conditia ca operatorul sa nu fie beat.

      Iti place comentariul? Thumb up 3 Thumb down 0

    2. Temp a comentat:

      @omrau

      Nu ma depaseste … =)) … tu care ai zis ca rebelii au putut sa opereze sistemul singuri =)) … in plus exista avioane militare de transport de marime similara (nu vad ce rol ar avea marimea, RCS-ul este similar) … tu crezi ca poti sa operezi chestia asta ca pe o jucarie? … :/

      https://www.youtube.com/watch?v=mBlU2hHYJMg#t=61

      Ping-backurile (stii cum functioneaza un radar Doppler nu?) apar ca puncte pe ecran … singurul lucru pe care poate sa-l faca operatorul e sa trimita o interogare IFF, la care daca avionul raspunde cu o cheie criptata corecta, atunci se considera a fi “friendly”, altfel e un contact necunoscut si se presupune a fi ostil …

      Te joci prea mjulte jocuri video … documenteaza-te …

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 1

    3. omrau.ro Post author a comentat:

      Eu zic să nu te încăpăţânezi şi să persişti în eroare. Amprenta radar a unui avion mic diferă de cea a unui avion mare. Adică îţi poţi da seama de pe radar cât de mare e avionul, fără să-l suni pe pilot şi să-l întrebi.

      Hai să citim împreună:

      “The 9S18M introduced new NCTR processing technology, according to a 1998 interview with Buk designer Ardalion Rastov. NCTR techniques are closely held, but one of the most basic – jet engine modulation, or the analysis of beats and harmonics in the radar return that are caused by engine fan or compressor blades – should easily discriminate among a 777 with high-bypass turbofans, a turboprop transport or an Su-25 attack fighter.”

      Ceea ce se întoarce ca semnal de la avion (sau orice alt obiect) depinde de mărimea acestuia, de materialul din care este construit, de vopseaua cu care este vopsit (avioanele invizibile se bazează pe forme – adică fără unghiuni ascuţite pe fuselaj, şi pe vopseaua care absoarbe undele electromagnetice).

      http://aviationweek.com/defense/buk-missile-system-lethal-undiscriminating

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    4. Temp a comentat:

      NCTR-ul este redus la stadiul de o spectrograma si speranta ca operatorul stie sa o interpreteze …. si are raza efectiva mult mai mica decat raza efectiva a rachetei … pe ecranul radarului tot un blip este ….. dar vad ca imi pierd timpul …

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    5. omrau.ro Post author a comentat:

      Am inteles ideea: dupa tine toate avioanele arata la fel pe radar, fie ca este vorba despre un avion de agrement monomotor, fie ca este un A380. Perfect!

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

  1. Temp a comentat:

    Plangeti si voi ca au murit 300 de rasfatati din lumea intai … probabil au murit mult mai multi civili in razboiul de gherila de acolo … inainte de accident … de ei de ce nu vorbeste nimeni?

    Iti place comentariul? Thumb up 2 Thumb down 1

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!