guvernul usl investeşte în bucureşti

Joi, 14 Noiembrie 2013 | 1 Comentariu

Pe lista de investiţii pentru anul 2014 sunt următoarele obiective:

– autostrăzile Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva şi Lugoj-Dumbrava), Sebeş-Turda, Orăştie-Sibiu, Arad-Timişoara şi by-pass Arad, Cernavodă-Constanţa, Nădlac-Arad şi Timişoara-Lugoj
– lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura Bucureşti-Domneşti)
– reabilitarea DN56 Craiova-Calafat
– construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva-Orăştie la standard de autostradă şi a variantei de ocolire a oraşului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului)
– Magistrala 5 de metrou tronsonul Drumul Taberei-Universitate (secţiunea Râul Doamnei-Haşdeu)
– Magistrala 5 de metrou tronsonul Universitate-Pantelimon (staţia şi depoul Valea Ialomiţei)
– reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coslariu – Sighişoara şi Coslariu-Simeria), componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maxima de 160 km/h
– reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria
– protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc a Mării Negre în zona municipiului Constanţa şi Eforie Nord
– consolidarea Teatrului Naţional I.L. Caragiale Bucureşti
– proiectul de lasere de la Turnu Măgurele
– realizarea unui sistem informaţional pentru managementul integral al apelor.

metrou-bucuresti

Şi Ponta spune aşa:

Pe listă a fost însă inclus şi proiectul pentru legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni, în condiţiile în care premierul Victor Ponta afirma, vineri, că linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia.

Metroul spre singurul aeroport din Bucureşti poate avea regim de tren, iar biletul să coste ca în Europa, adică măcar un 10-20 EUR. Şi atunci cred că se amortizează şi investiţia! Adică să fie mai ieftin decât cu un taxi şi călătoria să dureze 15 minute – probabil aşa vin şi clienţii.

Mai trebuie remarcat că se investeşte masiv în proiecte care conţin lucrări ascunse, extrem de greu verificabile şi expertizabile ulterior … adică bani băgaţi în pământ. Să ne reamintim împreună că USL are 70% dintre parlamentari, deci poate face orice doreşte cu banii din impozite şi taxe colectaţi din toate zonele ţării, nu numai din Bucureşti.

mediafax

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!