google pedepseste linkurile platite

Miercuri, 28 Noiembrie 2012 | 3 Comentarii

Google spune public că depunctează link-urile plătite. Mai mult, pune la dispoziţie şi un formular în care cei care au cunştinţă despre asemenea practici sunt încurajaţi să le comunice.

We work hard to return the most relevant results for every search we conduct. To that end, we encourage site managers to make their content straightforward and easily understood by users and search engines alike. Unfortunately, not all websites have users’ best interests at heart. Some site owners attempt to “buy PageRank” in the form of paid links to their sites. Google uses a number of methods to detect paid links, including algorithmic techniques. We also welcome information from our users. If you know of a site that buys or sells links, please tell us by filling out the fields below. We’ll investigate your submissions, and we’ll use your data to improve our algorithmic detection of paid links.

Sună de parcă e desprins dintr-un film de desene animate fraza de mai sus. Chiar Google pune la dispoziţie servicii de publicitate plătită, mecanism prin care, printre altele, sunt viciate rezultatele căutărilor.

google_adwords

Facebook şi Yahoo vând publicitate (inclusiv link-uri plătite) pe toate paginile şi sub-paginile. Sunt mii de alte firme mai mici sau mai mari care vând şi cumpără link-uri pe diverse pagini.

3 comentarii la “google pedepseste linkurile platite

  1. Adrian a comentat:

    Google nu se refera aici la link-urile din reclame daca am inteles eu bine, ci la backlink-uri platite. Cand spun ca managerii site-urilor “paid links to their sites” nu se refera la reclama, ci la faptul ca de exemplu eu, manager al unui site, va platesc pe dumneavoastra sa-mi puneti un link direct sau si mai bine cu keywords care ma ajuta pe site. Practic se loveste in cei care scriu “articole la comanda”, si sincer n-am nimic impotriva, chiar ma bucur.

    De asemenea cred ca tinta principala sunt backlink farm-urile care inca denatureaza SERP-urile la greu. Desi practic sunt din categoria “prostul cu clona”, functioneaza bine merci de ani de zile sute de asemenea farm-uri. Un exemplu pe care il cunosc foarte bine este in felul urmator: site-ul X vrea sa fie pe primul loc dupa anumite cautari. Ce face?
    1. Plateste n site-uri pentru backlink-uri cu keywords bine definite.
    2. Isi construieste propriile site-uri pline ochi de keywords si multe link-uri catre domeniul principal
    3. Isi construieste site-uri de “review-uri” la fel pline ochi de keywords, in care evident site-ul lor este pe primul loc (5 stele din 5).
    practica este destul de comuna 🙂

    Din ce cunosc eu, engine-ul google face diferenta intre reclama platita si link-ul dintr-un articol / sau un link direct. Desi practic fac acelasi lucru, in esenta sunt total diferite.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Păi dacă tu îmi dai mie o şaorma să pun link la site-ul tău la mine pe blog, sau eu pun link doar fiindcă îmi place ce citesc la tine, Google nu poate face diferenţa. Şi nici nu are cum să facă. Eu am înteles că ei îndeamnă la un fel de turnătorie – dacă eu ştiu că tu mănânci şaorma de la firma X ca să pui link pe blog la tine, eu te pârăsc on-line. Pare mai logic aşa … părerea mea.

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Adrian a comentat:

    Da, aveti dreptate, insa cine face asa ceva, nu face pe 2-3 site-uri, face pe sute, sau mii de site-uri si de obicei cu anumite keywords deci incepe repede sa bata la ochi, mai ales cand pe un site de IT gasesti link-uri pentru site-uri care vand cartofi de exemplu.

    Treaba cu paratul nu e noua. Era de vreo 2-3 ani, insa vad ca acum vor sa o faca o practica comuna. Puteai raporta si inainte site-uri care incalcau anumite reguli insa timpii de raspuns erau mari spre infinit si deciziile dubioase. Ce m-a facut pe mine sa zambesc a fost fraza “Google uses a number of methods to detect paid links, including algorithmic techniques.”. Ce “algorithmic techniques”? Suna atat de SF…

    E greu daca nu imposibil sa faci ” algorithmic techniques ” in cazul asta pentru ca intra in ecuatie factorul uman, care este preponderent. Eu vad la orizont mult “lucru manual”, pentru ca probabil se vor investiga cazurile tot de catre oameni…care pot fi subiectivi.

    In concluzie, google nu mai este de multa vreme “corect” in adevaratul sens al cuvantului, tocmai pentru ca SERP-urile pot fi manipulate prin zeci si zeci de tehnici. Ne mai mira cand citim articole care sunt scrise pentru search engine-uri si suna “robotic”?

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.