firme mari pe facebook

Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 | 1 Comentariu

Prezenţa pe Facebook a diverselor firme, mici şi mari, nu mai este de mult o noutate. Analizez de mai multă vreme comportarea marilor companii pe Facebook şi pot să spun că am descoperit lucruri interesante.

De exemplu, există diferenţe semnificative datorate în special target-ului firmei. Dacă Intel postează la status “Afară plouă. La voi cum e?”, câteva mii de cetăţeni din diverse ţări dau Like, iar câteva sute comentează. Unii fac poză cu telefonul şi o pun în comentariu. Intel produce microprocesoare.

akamai_facebook_0

Dacă ne referim la Akamai, unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de conţinut, cu peste 120.000 de servere/clustere distribuite în întreaga lume şi ei au pagină pe Facebook. Vă rog să priviţi mai jos ce se întâmplă când postează ei un comentariu în care anunţă că un specialist Akamai va susţine o prelegere despre un subiect tehnic, de nişă.

akamai_facebook_1

Obţinem 18 Like-uri în 3 zile şi două comentarii, dintre care unul este chiar al lor. La fel păţesc toate postările lor. Majoritatea se referă la lucruri tehnice, adevărate.

akamai_facebook_2

Au postat, după sărbători, date despre trafic şi despre ce a cumpărat lumea şi de unde. Informaţii relevante, direct de la sursă. Periodic prezintă alte lucruri interesante. Unul care îmi vine acum în minte este legat de tăierea conexiunilor Siriei în timpul revoltelor de stradă. Repet, informaţii care nu ai de unde să le iei din altă parte. Fiindcă, nu-i aşa, o treime din Internet la ora actuală înseamnă Akamai. Şi Facebook înseamnă Akamai, am mai scris despre asta. Aici e traficul cu Siria recent afectat de o nouă întrerupere:

siria_trafic_akamai

Revenind, când are sens să investeşti ore de muncă şi bani în Facebook? Simplu, atunci când publicul ţintă nu este format din oameni tehnici, foarte specializaţi, foarte ocupaţi cu lucruri serioase. Adică oameni ocupaţi cu produs ceva şi care nu stau toată ziua cât e ea de lungă pe net, aiurea.

Dacă activaţi prea mult pe Facebook e cazul să vă gândiţi din ce categorie faceţi parte …

Un comentariu la “firme mari pe facebook

  1. gabi a comentat:

    perfect la tinta, ma’estre. A fost si pentru mine unul din motivele seriose sa renunt pentru totdeauna la F-ace-book! Ma gandesc inca ce sa dezvolt pe fantibook(“a face against a book”).

    Iti place comentariul? Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.