energia din baterie şi automobilul electric

Vineri, 2 Octombrie 2015 | 8 Comentarii

Acest articol este dedicat tuturor celor care, aparent conectaţi la realitate, spun că viitorul automobilului este automobilul electric. Ia priviţi voi mai jos un infografic extrem de sugestiv, legat de o chestiune simplă: densitatea de energie stocată în acumulator, adică numărul de Wh per cm3 sau per litru. E un comparativ care conţine mai multe surse de stocare, adică baterie Li-Ion, lemn, motorină, baterie alcalină, baterie cu plumb, etc.

Lithium-ion batteries may have made possible such groundbreaking inventions as smartphones, drones and insanely fast electric cars. But unlike the microprocessor, there’s no Moore’s Law for batteries. We’re reaching the upper limits of performance and cost efficiency.

Imagine if you could magically replace your new iPhone’s state-of-the-art lithium polymer battery with the same volume of a more potent—albeit impossibly impractical—power source. Here’s a way to grasp just how much more energy the world’s other popular fuel sources can store…

densitate-de-energie-acumulator

sursa

Vedem că dacă am putea transforma motorina direct în energie electrică, cu randament 100%, un iPhone ar funcţiona fix 10 zile (funcţiona, că în stand-by ar sta 152 de zile). E valabil pentru orice alt telefon mobil. Adică în volumul în care se află acumulatorul actual punem motorină şi generăm energie electrică.

Ideea e simplă: pentru ca automobilul să ajungă să funcţioneze cu acumulatoare, trebuie ca cineva să inventeze o baterie care să aibă o densitate de stocare a energiei comparabilă cu benzina sau cu motorina. Pentru că, indiferent câtă promovare face Tesla, dacă din cele 2.000 de kg cât are maşina, 500 de kg cântăreşte bateria – baterie care asigură o autonomie de 150-200 de kilometri, e doar o poveste pentru proşti. Sau, mă rog, pentru deştepţi care nu au ce face cu banii, sau pentru ultra-ecologişti – gen stau într-o garsonieră închiriată cu 100 de euro pe lună, port o frunză verde în piept şi circul cu o maşină de 80.000 de euro, de preferinţă electrică.

Să oferă cineva să inventeze aşa o baterie?

8 comentarii la “energia din baterie şi automobilul electric

    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Sunt realmente emotionat de bateriile din 2012. Noi suntem acum in 2015, iar la acel moment unul declara: “… that higher power batteries are currently under development, which could provide tens of microwatts over the long haul as well as short bursts of milliwatt power.” Asa incat bateria genereaza microwati putere, extrem de util pentru nimic.

      Iti place comentariul? Thumb up 1 Thumb down 0

    2. mihaibadea1969 a comentat:

      decat baterii atomice mai bine supercapacitori, fara radiatii, reincarcabile practic la infinit (teoretic de un milion de ori)!

      Maxwell Ultracapacitors

      http://www.richardsonrfpd.com/Pages/Product-End-Category.aspx?productCategory=10120&gclid=CjwKEAjwv8iwBRC35-_e8aPqwCESJAB8khP9N98nHBieDwwMORnCHHeZP7akRLVj1-361ickA9qbbBoCIq7w_wcB

      The Forever Rechargeable VARIABLE Super Capacitor Battery

      http://www.instructables.com/id/The-Forever-Rechargeable-VARIABLE-Super-Capacitor-/

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    3. omrau.ro Post author a comentat:

      E greu si cu super condensatoarele, cantitatea de energie acumulata e relativ mica.

      Iti place comentariul? Thumb up 1 Thumb down 0

    4. gabi2008 a comentat:

      Au capacitate mare dar relativ la cerintele de putere al unui automobil totusi sunt mici. Cu toate astea, daca cumva le faci accidental un scurtcircuit dezvolta un amperaj de bubuie totul pe o raza de 10 metri 🙂

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    5. omrau.ro Post author a comentat:

      Se folosesc la automobilul electric in primele momente (sute de milisecunde) la pornire.

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!