e nasol dacă eşti client ING

Sâmbătă, 10 Septembrie 2016 | 2 Comentarii

Sistemul informatic al ING a căzut. Oficialii băncii au transmis că:

“E o problema tehnica. Nu merg nici POS-urile, nici ATM-urile, si nici Home’Bank (sistemul de Internet banking furnizat de banca). Sistemul a cazut din cauze naturale, neputand fi vorba de un atac. Avem mai multe echipe care lucreaza simultan, si speram ca pana la ora 18.30 cand ne vom reuni sa va putem da o veste buna.”

Pe vremea când sistemele informatice cad din cauze naturale … Nu a fost să fie, şi la 19:35 a apărut un comunicat:

“Va informam ca astazi, 10 septembrie, orele 13.00, sistemul de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cat si serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.

Lucram impreuna cu furnizorii sistemului afectat in regim de maxima urgenta pentru remedierea acestei situatii in cel mai scurt timp posibil. Aceasta problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol datele si disponibilitatile banesti ale clientilor ING, care sunt in deplina siguranta.

Vom informa periodic clientii cu privire la stadiul remedierii acestei situatii neplacute.

Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si va asiguram ca, impreuna cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratam rezolvarea acestei problema in regim de maxima prioritate.”

Problema e că nu merge sistemul de Internet Banking, dar nu merg nici POS-urile ING din magazine şi nici cardurile bancare emise de ING.

sistem-informatic-ing-cazut

Sistemele sunt cazute de 8 ore, asta înseamnă, doar petnru acest incident, un uptime de 99,90%. Depinde acum ce SLA au cu furnizorul platformei informatice.

Cică ne anunţă periodic despre stadiul în care se află cu reparaţiile. Dacă e vorba despre un sistem de stocare RAID căzut, resincronizarea poate dura şi 48 de ore.

Aşa arată mesajul E-mail trimis către toţi clienţii:

“Draga Fraier Botuleanu,

Astazi sistemul de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, cat si platile cu carduri au devenit indisponibile. Lucram impreuna cu furnizorii sistemului afectat in regim de maxima urgenta pentru remedierea acestei situatii in cel mai scurt timp posibil. Aceasta problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol banii dumneavoastra, care sunt in deplina siguranta.

Va vom informa periodic cu privire la stadiul remedierii acestei situatii neplacute.

Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si va asiguram ca, impreuna cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratam rezolvarea acestei probleme in regim de maxima prioritate.

Cu stima,
Daniel Llano
Head of ING Retail Banking”

Update 22:40:

Lucrurile încep să reintre în normal, au dat drumul la Internet Banking. Doar că unii clienţi spun că nu regăsesc nişte tranzacţii cu cardul, făcute în această dimineaţă. Şi aplicaţia de pe smartphone a început să funcţioneze. Important este că “avansăm cu testarea soluţiilor“.

sistem-informatic-ing-cazut-update

Aşa e când angajezi absolvenţi de jurnalism teoretic pe partea de PR aplicat. Ei “testează” … sau cel puţin aşa au priceput, că cei de la IT testează soluţiile. Plus că din clipă în clipă ne aşteptăm ca ele să devină stabile. Soluţiile. Stabile.

sistem-informatic-ing-cazut-update-2

La ING totul este cu cardul, ei nu au alte metode de a scoate cash, decât cu cardul. Toate operaţiunile se fac la ATM-uri, cu cardul. Unde mai pui că le pare tare rău … sună ca dracu’ asta. Exprimare de întârziaţi.

Update 23:50:

S-a rezolvat, oamenii îşi cer mii de scuze. 🙂

2 comentarii la “e nasol dacă eşti client ING

  1. Pingback: ING ţine neapărat să explice | OmRau - Blog de om nervos

  2. Ba De a comentat:

    Proasta de Patricia a reclamat ca ii lipsesc tranzactiile 😀
    Fato! Taci din gura si bucura-te ca ti-ai facut cumparaturile moca !

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!