desfiintati curbele

Duminică, 5 Ianuarie 2014 | 12 Comentarii

Un eveniment recent în care un tânăr de 21 de ani murit într-un accident în Suceava, izbindu-se violent cu maşina de pilonul unui sens giratoriu, a aprins minţile multora.

Lucrurile merg atât de departe încât unii ameninţă cu proteste, inclusiv cu blocarea drumului, respectiv DN17.

sens-giratoriu-sosea-centura-protest-blocare-DN17

Sigur, nu se întreabă nimeni dacă cel mort a respectat semnificaţia indicatoarelor de pe marginea drumului. De curiozitate, haideţi să vedem indicatoarele. Fotografiile le-am realizat la o oră în care se îngâna ziua cu noaptea, dar şi aşa cred că sunt suficient de clare.

Astfel, la 400 de metri de lucrare, avem asta:

sens-giratoriu-sosea-centura-400m-omrau

La 300 de metri avem aşa:

sens-giratoriu-sosea-centura-300m-omrau

La încă 50 de metri (adică 250 de metri de locul cu pricina) apar limitarea de viteză şi indicator de interzicere a depăşirii. Limitarea e de la 90 km/h la 70 km/h:

sens-giratoriu-sosea-centura-250m-omrau

La 200 de metri apar indicatorul de intersecţie şi cel de limitare a vitezei la 50 km/h:

sens-giratoriu-sosea-centura-200m-omrau

La încă 50 de metri, adică la 150 încep să apară panourile de avetizare pe lateralul drumului:

sens-giratoriu-sosea-centura-150m-omrau

La 100 de metri avem indicator de 30 de km/h pe ambele laterale ale drumului, astfel încât şi dacă eşti în depăşire să nu cumva să îţi scape acest detaliu:

sens-giratoriu-sosea-centura-100m-omrau

La 50 de metri de lucrare semnele sunt foarte dese şi cred că este imposibil ca mergând cu 30 de km/h să nu le observi:

sens-giratoriu-sosea-centura-50m-omrau

La aproximativ 20 de metri de lucrare se virează la stânga, într-un unghi de aproximativ 45 de grade:

sens-giratoriu-sosea-centura-10m-omrau

Şi cu toate astea, în locul respectiv au fost 2 accidente mortale:

sens-giratoriu-sosea-centura-accidente-omrau

Din celălalt sens lucrurile arată similar, adică drumul este semnalizat corespunzător:

sens-giratoriu-sosea-centura-vedere-suceava-vatra-dornei-omrau

După cum se poate citi şi pe panoul de semnalizare a detaliilor construcţiei, totul trebuia terminat în iulie 2012:

sens-giratoriu-sosea-centura-beneficiar-constructor-omrau

Mulţi spun că proiectantul este prost, că nu trebuia făcut acel pilon pe mijloc, etc. După cum se vede în fotografia de mai jos, la finalul lucrării pilonul va fi ocolit prin dreapta pentru cei care vin de la Vatra Dornei spre Suceava, pe o bretea:

sens-giratoriu-sosea-centura-bretele-ocolire-omrau

Toate astea nu pot explica accidentele. Sunt panouri o grămadă pe marginea drumului care spun că “Viteza ucide”. Nu am văzut pe nimeni punându-şi întrebarea “Cu ce viteză circula maşina celui care s-a izbit de zid?”. Întrebările pot continua, şi au legătură cu alcoolul sau cu nerespectarea altor reguli. Dar nu au nici un rost acum, mai ales pentru minţile aprinse ale unora. Care au fost cauzele unor accidente ca acesta sau acesta?

Fiind eu la fotografiat, în 2 minute am vazut o maşină care circula cu farurile stinse, pe drumul naţional, chiar lângă sensul giratoriu cu pricina:

sens-giratoriu-sosea-centura-masina-faruri-stinse-drum-national-omrau

chiar dacă legea te obligă să aprinzi farurile pe această categorie de drum, inclusiv ziua!

Să mai amintim că legea spune că limita maximă de viteză scade cu 20 km/h la 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor pe timp de ceaţă, când vizibilitatea este sub 100 m? Îmi spune cineva că la 70 de km/h 50 km/h – deci fără ca şoferul să fi observat vreun indicator, dar respectând legea, maşina se putea urca aşa pe zid?

sens-giratoriu-sosea-centura-vedere-suceava-masina-zid-omrau

www.adevarul.ro

Pe acelaşi drum naţional sunt o grămadă de curbe foarte strânse, mult mai prost semnalizate, curbe în care s-au întâmplat o mulţime de accidente. Nu am văzut pe nimeni protestând în curbe, nu am văzut pe nimeni luând poziţie publică pentru faptul că mor oameni acolo. Şoferul român este unul de drum drept, fără curbe. Şi în multe cazuri îl doare la schimbător că sunt indicatoare de restricţie – ele sunt montate pentru proşti. Să desfiinţăm curbele! Zic …

Aici la zid lucrurile sunt mult mai sensibile, şi au o încărcătură politică maximă. Proiectul a fost pornit de PDL, dar cei de la PSD nu au bani să finalizeze lucrarea. Şi cum vin alegerile, pentru a abate atenţia de la lipsa de competenţă a actualilor guvernanţi, se aruncă cu pietre în cei care au pornit investiţia. Atât de simplu!

Later edit: Cum creşte numărul celor care spun că e foarte periculos locul, uitaţi aici un exemplu găsit rapid (am trecut pe acolo recent). E pe lângă Cluj-Napoca şi trebuie luat în considerare că nu e semnalizat nimic de la 400 de metri, cu indicatoare din 50 în 50 de metri:

intersectie-cluj

Dacă mergi cu 100 la oră pe timp de ceaţă – cu vizibilitate de sub 50 de metri, ghici de şanse ai să nimereşti corect drumul?

Later edit: Semnificaţia indicatoarelor montate pentru semnalizarea lucrării este următoarea:

sens-giratoriu-sosea-centura-indicator-1-omrau

sens-giratoriu-sosea-centura-indicator-2-omrau

Balizele direcţionale care indică ocolirea obstacolului prin partea stângă sunt montate de la o distanţă de 150 de metri de lucrare.

Şi un film făcut cu o cameră de bord, fix în acea zonă:

12 comentarii la “desfiintati curbele

  1. Cristian a comentat:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Comentariu slab. Thumb up 2 Thumb down 14

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Semnele sunt asa pe drum de mult timp. Google Street View te lamureste … pozele de acolo sunt de acum 2 ani. Pe acest blog nu se face politica!

      Si inca ceva: cand afirmi ceva trebuie sa o faci cu dovezi, adica sa poti proba ceea ce spui. Valabil pentru toti cei care comenteaza aici.

      Comentariu bun. Thumb up 13 Thumb down 0

    2. BlackB00X a comentat:

      filmul este facut de mine si dealtfel se vede clar ca a fost filmat pe data de 19 decembrie 2013, dar nesimtirea, de a sustine ca nu exista semnalizare, e mare.

      Comentariu bun. Thumb up 4 Thumb down 0

  2. adi a comentat:

    Tind sa nu iti dau in totalitate dreptate, cu toate ca in general iti impartasesc punctele de vedere,(ceea ce mi se pare sanatos) Nu cunosc situatia insa o pot intui.
    Din punctul meu de vedere vietile oamenilor primeaza, asadar lucrarile civile se modifica in favoarea oamenilor care beneficiaza de acele lucrari, ca doar pe banii lor s-au executat. Nu e ca si cum ar fi stat acolo niste politisti care sa ii fi avertizat. Prezenta unor indicatoare in timp ce oamenii mor imi sugereaza ineficienta lor.
    Deoarece nu sunt specialist in trafic auto (poate doar in trafic de retele 🙂 ), as cere ajutorul unor specialisti.
    Din proprie experienta procedurile sunt bune atat cat servesc scopului pentru care au fost create. Atunci cand nu mai ajuta, pot fi schimbate in favoarea beneficiarilor. Am zis “pot”, nu “trebuie”, pentru ca fiecare societate sau comunitate isi are propriile limite.

    Comentariu bun. Thumb up 6 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Accidente se intampla … prin locul respectiv trec mii de masini. Trei au venit cu viteza mai mare si combinata probabil cu alti factori (neatentia si/sau defectiuni tehnice) a dus a producerea unor accidente. Trebuie sa modifici solutia pentru asta? Vezi ultima poza din articol, o alta solutie, de data asta la Cluj … si aia trebuie daramata pentru ca este asezata in mijlocul drumului?

      Comentariu bun. Thumb up 6 Thumb down 0

  3. Sorin Chihaia a comentat:

    Nu sunt specialist auto, dar ce reiese din poze sunt 1 milion de indicatoare pana la curba buclucasa. Tind sa cred ca cei cu pricina ori aveau viteza foarte mare, ori nu le pasa de viata lor. Daca cu 300 de m inainte de viraj din 50 in 50 de m sunt indicatoare. Atunci probabil trebuie sa desfiintam curbele. Mai ales pe timp de ceata pe un sector cu 70km/h si apoi 30km/h, te obliga vizibilitatea sa conduci mult mai prudent decat sugestia indicatoarelor. Acum daca fiecare se crede zeu pe sosea si ca lui niciodata dar niciodata nu i se poate intampla ceva rau… Atunci e trist.

    Comentariu bun. Thumb up 9 Thumb down 0

    Răspunde
  4. gabi a comentat:

    in ritmul asta o sa vedem accidente frontale chiar si cand se va deschide tot sensul giratoriu, soferii de okazie fiind obisnuiti sa ocoleasca spre stanga…

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Vorbeam despre accidentul din 2014 … reciteste. Cat despre cel din 2012, citeşte un pic aici şi te lămureşti, sper: http://www.monitorulsv.ro/Local/2014-01-08/Cum-s-a-petrecut-accidentul-cu-trei-morti-de-la-Zidul-Mortii-conform-expertizei-dispuse-in-dosar

      Pe scurt e aşa:

      Conform expertizei, realizată în baza măsurătorilor de la faţa locului şi a calculelor tehnice, şoferul rula premergător impactului cu o viteză de aproximativ 82-84 de kilometri la oră. În momentul în care a văzut pilonul şi a frânat, acesta a mai reuşit să reducă viteza doar până la 58-60 de kilometri la oră, aceasta fiind viteza calculată pentru momentul impactului fatal. Expertul precizează că dacă ar fi fost respectată limita de viteză, conform indicatoarelor, de 30 de km/h, tragedia era evitată.

      Conform expertizei, maşina avea o încărcătură de 10.000 de kilograme, faţă de 4.450 de kilograme, sarcina utilă maximă autorizată pentru camionul MAN.

      Aşadar, cu viteză ridicată şi încărcătură foarte mare, mult peste capacitatea vehiculului, camionul s-a izbit violent de zid. Practic, în momentul în care şoferul a frânat, vehiculul a alunecat ca o sanie spre pilon.

      Deci tot ceata si noapte si tu mergi cu camionul de 4,5 tone (care era un cazan, cu defectiuni la sistemul de franare), incarcat cu 10 tone – desi stii ca e ilegal, cu peste 80km/h. Clar, de vina este zidul!

      Comentariu bun. Thumb up 10 Thumb down 1

  5. Taranu a comentat:

    Ba voi sunteti cretini?/:)
    Voi tot incercati sa va scoateti….
    NU e normal, prostilor, sa fie accidente mortale daca zona e semnalizata corespunzator, prostilor!

    Iti place comentariul? Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!