dacia este o mare afacere

Sâmbătă, 5 Ianuarie 2013 | 4 Comentarii

Dacia este o mare afacere a Renault. Cifrele spun că marja de profit realizată de Dacia este undeva pe la 9%, pe când partea auto a întreg grupului Renault este pe la 0.4%:

Renault does not report individual results for its brands, but Morgan Stanley estimates that Dacia has an operating margin of 9 percent, which is more common for premium automakers.

That’s good news for Renault, whose global automotive unit in the first six months of 2012 reported an operating margin of only 0.4 percent.

Lumea a văzut aceste cifre şi mulţi au comentat admirativ la adresa celor de la Dacia, care ar fi descoperit un mod uimitor de a produce maşini ieftine, care se vând şi care aduc şi profit baban. Fraţilor, fără să jignesc pe nimeni, Dacia dă nişte salarii mult mai mici comparativ cu salariile pe care le plătesc în Franţa (salariul mediu net de la Dacia este de 450 de euro). Dacia a beneficiat de facilităţi. Taxa de primă înmatriculare impusă maşinilor aduse din UE – multe dintre ele mult mai bune decât daciile autohtone, a fost o altă mână întinsă.

dacia-logan-break

Legat de partea tehnică, includerea consumatorul în procesul de testare finală a produsului reprezintă, din punctul meu de vedere, o altă “inginerie”. Inginerie pe care nu o poţi face în Germania, de exemplu.

Nu, nu e nici un miracol, nu au descoperit apa caldă, nu au descoperit roata. S-au redus costurile pe partea de securitate, s-a redus costul cu forţa de muncă, s-au redus costurile cu dezvoltatarea şi testarea. Şi când lucrurile merg mai bine în altă parte, mergem şi fabricăm modelul Lodgy în Maroc.

Sursa: autonews.ro

4 comentarii la “dacia este o mare afacere

  1. Gabriel Manole a comentat:

    Renault face o mare afacere nu doar cu costul fortei de munca la Dacia, dar si prin faptul ca nu introduce nicio tehnologie de ultima ora in masini. De curand a fost introdusa chiar si o consola centrala cu ecran color si navigatie, dar nici un feature nu e chiar nou si a putut fi vazut la BMW chiar si cu 25 de ani in urma.

    Motorizarile sunt foarte ok, dupa parerea mea. Iar parerile taximetristilor sunt unanime ca e o masina buna, care isi scoate banii cu varf si indesat.

    Fabricile din Africa sunt, cred, parte a unei strategii normale de a nu pune ouale intr-un singur cos. Totusi, inchipuiti-va Dacia privatizata dupa modelul ARO si PIB-ul cu cel putin 10% mai jos anual, fara puzderia de fabrici din vestul tarii care fac piese auto.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 1

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Ca Dacia produce 10% din PIB … Mi se pare mult. Voi cauta sa ma documentez.

      Iti place comentariul? Thumb up 2 Thumb down 0

    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Eu auzisem ceva de 4% (din gura unui oficial la lansarea unui model nou, Sandero cred) pentru intreaga afacere – cu tot cu industria orizontala, dar nu mai gasesc link.

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.