cum învăţăm sau cât reţinem din ceea ce citim

Luni, 16 Martie 2015 | 4 Comentarii

Învăţarea este un proces analizat de oameni de specialitate, unii mai pricepuţi, alţii mai puţin. Ce este foarte clar, este că memoria umană continuă să rămână un mister neelucidat încă. Un studiu a scos la iveală o chestiune probată de mine de-a lungul anilor: cel mai bine înveţi dacă îi înveţi pe alţii. Căutând să înţelegi lucrurile pentru a fi în stare să le explici altora, ajungi la rândul tău să înveţi acele lucruri.

cat-retinem-din-ce-citim

Trebuie remarcat că 50% reţinem din ceea ce vedem şi auzim la televizor, iar în materie de educaţie, pentru foarte multă lume, lucrurile de opresc aici. Discuţiile şi experienţele personale sunt mult mai valoroase în context.

Cel mai puţin reţinem din lucrurile pe care le citim … aviz celor care “citesc” pentru diverse examene. Şi o menţiune pentru cei care citesc mult – doar 10% din ceea ce citiţi rămâne, încercaţi să discutaţi despre lucrurile pe care le citiţi, împărtăşiţile şi altora, căutaţi să învăţaţi din experienţele personale.

Există şi alte păreri, dar similare cu ce e mai sus:

learning-pyramid

Apare în plus ascultarea unui text citit – e vorba despre poveştile de seară, când citiţi copiilor, de acele podcasturi (articole citite) pe care le pun la dispoziţie diferite publicaţii. Din astea reţinem 5%, un procent infim, dacă e să comparăm cu manipularea făcută de televiziuni.

Aveţi aici un podcast despre Marissa Mayer de la Yahoo.

sursa

4 comentarii la “cum învăţăm sau cât reţinem din ceea ce citim

  1. Bucovinean a comentat:

    Si asta se aplica si la invatat, cu cat e mai interactiv un curs, cu atat se retine mai mult, in schimb cu cat e mai “traditional” (dictare) cu atat se retine mai putin =)), de aia probabil si rezultatele slabe din prezent

    Iti place comentariul? Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Dacă ai să te uiţi la înregistrări de cursuri din universităţi din apus, ai să vezi că majoritatea sunt de genul “discuţie în grup”, adică studentul citeşte acasă materialul şi la curs discută cu profesorul şi cu colegii pentru a lămuri diverse aspecte. Sigur, asta se întâmplă la universităţi unde taxa anuală trece de 30.000 de dolari – adică există motivaţie să înveţi. Acolo unde învăţământul e gratuit, motivaţia e zero şi studentul vine la şcoală la fel de pregătit ca şi cum ar merge într-un bar. Aici e adevărata problemă.

      Iti place comentariul? Thumb up 1 Thumb down 0

  2. Nume a comentat:

    lel, mie-mi place logica. Dacă unul e interesat de facultate și restul colegilor nu, daca facem taxa de 30k euroi pe an, acela interesat, student eminent de fel, va fi singurul student, restul pur și simplu nu se vor înscrie la facultate. Și va plati o taxă mare. Nu, taxa mare nu va motiva pe nemotivați, dacă se cheltuie mult cu ei in prezent e pentru că nu există o triere mai bună la admitere. Taxa mare e nocivă. Mai ales când ai 20j de ani și atât. Adică mai ai speranțe la bani mulți.

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Logica e complet gresita – sistemul functioneaza in alte tari si va functiona si la noi.

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!