clotilda, americanii şi vasalii români

Marţi, 14 Iunie 2016 | 2 Comentarii

Încă una cu Clotilda … sper că ultima, poate îşi găseşte şi ea ceva de făcut, nu neapărat să administreze ceva la stat.

„In relatia cu firma Bechtel, statul roman nu detinea expertiza necesara negocierii. Bechtel este o divizie a complexului militaro-industrial american, cu o cifra de afaceri anuala de 37 de miliarde de dolari, un sfert din PIB-ul Romaniei. Directorii Bechtel se comporta diferit fata de orice interlocutor familiar functionarilor CNADNR sau firmelor romanesti. Aveau o atitudine de superioritate si exploatau situatia avantajoasa in care se gaseau, tratand statul roman ca pe un vasal, contractul Bechtel fiind efectiv un fel tribut platit in virtutea unui tratat de vasalitate. In fata lor, statul roman avea nevoie de reprezentanti de calibru, pe care i-a pus la dispozitie firma Egis.

Statul francez este mai putin vulnerabil decat Romania in fata presiunilor altor state, iar firma Egis si-a exercitat intreg prestigiul si autoritatea unei firme de stat franceze in relatia cu Bechtel. Am aflat ulterior despre anumite situatii de negociere in care CNADNR se resemnase practic sa plateasca sume exorbitante catre Bechtel pentru a-i convinge sa accepte rezilierea, iar argumentele supervizorului Egis au condus la economii importante. In cei zece ani de contract Bechtel s-au schimbat ministrii, sefii CNADNR, dar echipa Egis dedicata proiectului a ramas stabila, pastrand atent controlul asupra informatiilor. Egis a avut in permanenta o echipa de cel putin 50 de ingineri pe acest proiect”, a detaliat Armand relatia sa cu Bechtel.

Ea a tinut sa faca aceste precizari dupa ce a fost acuzata ca a profitat de pe urma contractului cu Bechtel.

Cumva românii sunt nişte săraci, vasali, sclavi, noroc cu ea şi cu deştepţii de francezi care au mai făcut câte ceva. Ce au făcut rămâne un mister, pentru că toată afacerea cu Bechtel a fost un eşec, autostradă nu s-a construit şi banii s-au plătit. Cu francezi cu tot. De fapt s-au construit 52 km la un preţ total de 1,5 miliarde euro, adica undeva la 28,8 milioane de euro pe kilometru.

sursa

autostrada-bechtel

2 comentarii la “clotilda, americanii şi vasalii români

  1. Ba De a comentat:

    Hai sa clarificam cateva aspecte:
    Autostrada A3, contractata si construita cu Bechtel (cat au apucat pana la reziliere) este 100% functionala, in stare tehnica buna dupa 7 ani.
    A1, lotul 3 Saliste Cunta, contractat cu italienii de la Impregilo e un dezastru dupa cateva luni de la deschidere.

    Una e sa stii sa construiesti autostrazi si sa ceri banii potriviti pentru asta, si alta e sa n-ai habar de nimic si sa te astepti la autostrada de la unii care au costruit inainte drumuri comunale.

    De citit si:
    https://en.wikipedia.org/wiki/A3_motorway_(Romania)#Bechtel_controversy
    https://en.wikipedia.org/wiki/A1_motorway_(Romania)

    Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    1. omrau.ro Post author a comentat:

      Una e să iei bani pe 350 de km şi să contruieşti 42 … şi alta e să iei bani fără să faci nimic. Firma la care lucra Clotilda nu a construit nimic, este meritul Bechtel.

      Iti place comentariul? Thumb up 0 Thumb down 0

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!