black friday românesc şi mincinos

Luni, 25 Noiembrie 2013 | 2 Comentarii

A înnebunit lumea cu Black Friday şi cu reducerile aferente. S-au înghesuit toţi la cumpărat tot felul de electrocasnice mari şi mici, telefoane mobile, laptop-uri, tablete etc. de care aveau sau nu nevoie. Majoritatea site-urilor au picat, unele au supravieţuit. Hai să gândim un pic logic şi să vedem dacă are vreo taină toată agitaţia asta. Dar să gândim din punct de vedere al vânzătorilor …

Marile magazine on-line, dar şi off-line, au adaosuri extrem de mici. Prin mici se înţeleg procente cu o singură cifră sau chiar subunitare. Dacă ne uităm pe ce a raportat oficial emag.ro în ultimii ani şi facem nişte calcule, ne iese extrem puţin.

informatii-profit-emag-2012
doingbusiness.ro

Pentru 2012, la o cifră de afaceri de 685.110.236 lei, profitul net obţinut este de 807.266 lei. În procente, asta înseamnă fix 0,117%. Ceea ce este infim!

Calculaţi acum – cu minte de contabil, cum îşi poate permite o firmă reducerile de 40%, 60%, 80%!

Abundă blogurile de mesaje de iubire către vânzătorii care au încercat să tragă ţepe punând preţuri mai mari de BF decât în restul anului. Şi cele mai mari ţepe s-au tras în magazinele fizice, nu online! Cum vă imaginaţi că nişte gigei veniţi cu căţel şi purcel la oraş să cumpere televizor, ştiau preţurile care erau înainte de “reduceri”? Păi majoritatea nu le ştiau, şi de aici şi business-ul. Şi dacă ai un magazin on-line şi un lanţ de magazine fizice, deja lucrurile sună altfel. Vedeţi că se poate?

flanco-site-mort-25nov2013

Reţeaua de magazine Flanco a vândut doar off-line, adică în magazinele fizice şi nu on-line. Pentru că site-ul este închis chiar şi acum. De ce oare?

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!