americanii zic că Volkswagen Group minte cu emisiile

Marţi, 22 Septembrie 2015 | 0 Comentarii

Nişte flăcăi americani, care se numesc (la mişto spun eu) Peter Mock şi John German, au zis ei să verifice cum nu poluează maşinile germane. Şi s-au apucat ei de făcut teste şi le-a dat nasol. Dar atât de nasol, că nici nu le venea să creadă. Şi au publicat rezultatele testărilor. Nemţii, văzând că treaba e nasoală, au rechemat la sfâşitul anului 2014 nu mai puţin de 482.000 de maşini vândute în SUA, pe motiv de emisii poluante. Doar că le-au rechemat şi nu le-au făcut mare lucru – fapt confirmat de autorităţile federale intrate pe fir. Şi uite aşa am ajuns astăzi, cu acţiunile VW probuşite pe bursă, cu spectrul unei amenzi record de 18 miliarde de dolari şi cu imaginea nemţească şifonată ireversibil.

actiuni-volkswagen-dieselgate

Pe scurt, lucrurile stau cam aşa: computerul de bord a fost programat în aşa fel încât să se prindă când maşina este supusă testelor de poluare oficiale. Cu senzorii din dotare computerul îşi dă seama că maşina e pe stand şi face în aşa fel încât emisiile să scadă. Nu ştiu cum anume face, dar în mod clar umblă la ceva setări care duc motorul într-o stare de plutire în absolut, când nici putere nu are şi nici nu emite mare lucru. Ei, când te bagi la drum, computerul e deştept, observă asta, şi bagă motorină din belşug. Cel puţin aşa reiese din documentul oficial. Oficialii Volkswagen Group au recunoscut că au trişat – sursa. Oficialii VW au declarat că 11 milioane de maşini şi instalat în computerul de bord acest program care păcăleşte autorităţile cu privire la emisiile poluante.

Each VW vehicle identified by the table below has AECDs that were not described in the appli cat ion for the COC that purportedly covers the vehicle. Specifically, VW manufactured and installed software in the electronic control module (ECM) of these vehicles that sensed when the vehicle was being tested for compliance with EPA emission standards. For ease of reference, the EPA is calling this the “switch .” The “switch” senses whether the vehicle is being tested or not based on various inputs including the position of the steering wheel, vehi cle speed, the duration of the engine’s operation, and barometric pressure. These inputs precisely track the parameters of the fede ral test procedure used for emission testing for EPA certi fication purposes. During EPA emission testing, the vehicles’ ECM ran software which produced compliant emission results under an ECM calibration that VW referred to as the “dyno calibration” (referring to the equipment used in emissions testing, called a dynamometer). At all other times during normal vehicle operation, the “switch” was activated and the vehicle ECM software ran a separate “road calibration” which reduced the effectiveness of the emission control system (specifically the selective catalytic reduction or the lean NOx trap). As a result, emi ssions of NO x increased by a factor of 10 to 40 times above the EPA compliant levels, depending on the type of drive cycle (e .g., city, highway).

Tot documentul, mai jos:

De la 1 Octombrie vine alt CEO, dar nu cred că mai ajută la ceva. Sigur, “greşeala” a fost recunoscută. De fapt a fost o tentativă de înşelare a autorităţilor.

volkswagen-ceo-dieselgate-2015

Se pun mai multe întrebări, cea mai tare e din categoria teoriei conspiraţiei, şi sună cam aşa: de ce au reacţionat americanii fix acum, când Germania şi-a mai nuanţat poziţia relativ la “refugiaţi”, şi nu au făcut-o acum 4 luni, când aveau fix aceleaşi date la dispoziţie, pe care le au şi astăzi?

În rest, avem şi noi un neamţ al nostru, gospodar, şi care face lucrurile nemţeşte, cu paşi mici. Cu speranţa că nu are şi el softul afectat de ceva care îl face să se comporte în moduri diferite, funcţie de situaţiile practice în care funcţionează.

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!