amazon versus facebook

Duminică, 27 Iulie 2014 | 1 Comentariu

S-au publicat datele financiare al Facebook după trimestrul 2/2014. Conform acestora, valoarea pe piaţă a Facebook este de 190 miliarde de dolari, comparativ cu 165 de miliarde cât face Amazon.

Facebook is worth more than Amazon. Following yesterday’s earnings report, Facebook shares hit an all-time high in after-hours trading at $75. Price has been very stable this morning as well, confirming yesterday’s pop. Shares opened at $75.96 a share, then set a new record at $76.74. Now, shares are trading at $75.13.

In other words, Facebook’s market capitalization is now around $190 billion, which is above Amazon’s market capitalization of $165 billion.

With $2.91 billion in revenue and earnings of $0.42 per share, the company beat the analysts’ expectations. When you see Facebook’s earnings chart, it seems like there is no end in sight. Facebook is a great example of a tech company that has performed very well since going public.

Facebook înseamnă nişte scripturi care rulează pe serverele Akamai şi aplicaţii de mobil care extrag datele personale şi toată activitatea utilizatorilor (telefoane, SMS-uri, poziţia geografică, adică tot), pe când Amazon înseamnă cel mai mai mare magazin on-line din lume, multă tehnologie – Amazon Web Services, cercetare şi dezvoltare.

amazon-versus-facebook

Nu este prea mult de comentat, cine înţelege cum stau lucrurile, înţelege. Facebook s-a dezvoltat aşa cum s-au înmulţit şi maneliştii promovaţi agresiv de PRO-TV. Bula dot COM care a explodat nu demult trebuie să fie un exemplu pentru cei care decid să investească în acţiuni Facebook, afacere care nu are nimic în spate, doar nişte poveşti şi scripturi. Fără să poată fi neglijate, valorează şi datele personale ale utilizatorilor, dar îmi vine greu să cred că atât de mult. Un calcul simplu ne arată că dacă împărţim valoarea de piaţă a Facebook la numărul de utilizatori – 1,5 miliarde, ne ies aproximativ 126 de dolari per utilizator.

evolutie-actiuni-facebook

Doar că valoarea asta nu se va putea niciodată concretiza în cash, pentru simplul motiv că un zvon privind o posibilă scădere a preţului acţiunilor va duce la vânzări masive, cu consecinţa imediată a prăbuşirii preţului. Unde mai pui că nişte reguli mai stricte privind colectarea datelor utilizatorilor ar putea duce la neîncrederea acţionarilor, cu efectele cunoscute.

Are americanul o vorbă care spune, referitor la bani, “Easy come, easy go“.

Un comentariu la “amazon versus facebook

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!