acces cu bilet pe peron la cfr

Sâmbătă, 7 Decembrie 2013 | 1 Comentariu

Mersul cu naşul a fost sport naţional în perioada în care eram student. Recent lucrurile s-au mai aşezat, dar e imposibil ca un naş să controleze biletele într-un tren cu navetişti transpiraţi, obosiţi, nervoşi şi care se duc sau se întorc de la muncă şi călătoresc 1-2 staţii. În ţările civilizate lucrurile astea s-au rezolvat demult, acolo nu te poţi urca în tren dacă nu ai bilet. Şi pentru a preintâmpina problemele sentimentale, accesul pe peronul gării se poate face doar dacă ai bilet de tren, intrarea pe peron făcându-se prin scanarea biletului la un sistem de porţi grele, din metal. Metalul nu are sentimente. Aşa au rezolvat ei lucrurile. Am văzut sistemul la lucru prin 1995 …

porti-acces-peron

La noi, CFR călători a aflat despre acest sistem în 2013, şi vrea să-l introducă experimental în gara Basarab, o gară cu foarte mulţi navetişti.

poza-tren-gara

digi24.ro

Punem pariu că CFR va cheltui un sac de bani şi va instala o mizerie? În ţările civilizate porţile arată fix ca cele de la metrou, deci costurile nu pot fi foarte mari.

Şi mai punem pariu că navetiştii, după implementarea sistemului, vor cumpăra bilet pentru o staţie – ca să aibă acces pe peron, şi vor călători 2-4 sau câte au nevoie, iar pentru restul distanţei se vor înţelege tot cu naşul? Că doar nu îşi imaginează cineva că naşul duce toţi banii de şpagă acasă. El ştie foarte bine tabla împărţirii, încă din clasa a III-a.

Un comentariu la “acces cu bilet pe peron la cfr

  1. gabi a comentat:

    este adevarata treaba cu biletu bip-uit pe peron, dar nu pe toate peroanele sunt porti(ca la metro). Ramane la latitudinea “nasului” sa verifice pe PDA cam care e incarcarea trenului si cate bilete au fost compostate. Un pont din vest, in mare parte pentru personele de varsta a treia, este sa se dea adormiti, faza la care nashul intotdeauna va trece mai departe, sa nu cumva sa deranjeze calatorul “obosit” :-). Dar evident, vorbim de tari cu o infrastructura mult prea dezvoltata, unde pretul biletelor e destul de piperat/km.
    In loc de mizerii pe peron, mai bine ar investi in sine ca practic locomotivele pot rula ca pe autostrada dar se poticnesc in sine… As plati mai mult pe tren sa ajung in 5h decat sa-mi risc viata conducand SV-B ca la Le Mans…

    Comentariu bun. Thumb up 4 Thumb down 0

    Răspunde

Ai o altă opinie? O poți scrie aici!